K poskytování služeb, analýze návštěvnosti a personalizaci reklamy se využívají soubory cookie. Informace o použití webu mohou být sdíleny s dalšími partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
URBIS Smart City Fair 2020

Strategie Ministerstva vnitra pro moderní úřady

Datum: 26. 6. 2020, zdroj: VSOL 2–3/2020, rubrika: Veřejná správa online

Pohodlnější vyřízení úředních záležitostí a moderní klientský servis jsou hlavním cílem nové strategie Klientsky orientovaná veřejná správa 2030, kterou připravilo Ministerstvo vnitra a kterou 25. května 2020 schválila vláda.

Na základě této strategie by měly úřady veřejné správy v následujících deseti letech projít proměnou a přeorientovat se na klienta a jeho individuální potřeby. Jedním z hlavních cílů nové strategie je poskytovat stejné služby na všech úřadech daného typu bez ohledu na místo trvalého pobytu klienta, tzv. místní příslušnost.

„Dnešní společnost je mobilnější než dříve, a proto musíme služby úřadů přizpůsobit a nevázat na trvalý pobyt klientů,“ vysvětluje ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) s tím, že portfolio univerzálně dostupných služeb bude Ministerstvo vnitra dále rozšiřovat. „Už dnes můžeme požádat například o občanský průkaz, cestovní pas nebo řidičský průkaz na kterémkoli úřadu obce s rozšířenou působností. Další na řadu by měly přijít např. rybářské lístky nebo agendy matričních úřadů,“ dodává ministr.

Zmíněné matriční úřady také projdou modernizací díky projektu eMatriky, který přenese nyní převážně listinnou agendu do elektronického prostředí. Bude možné si tak požádat např. o chybějící rodný list na jakékoli matrice. Ke zvýšení přívětivosti úřadů pomůže větší důraz na inovace a komunikaci jednotlivých úřadů. Plánují se školení proklientského chování úředníků, další vzdělávání by mělo být určeno i pro zastupitele.

TOPlist
TOPlist