K poskytování služeb, analýze návštěvnosti a personalizaci reklamy se využívají soubory cookie. Informace o použití webu mohou být sdíleny s dalšími partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Bezpečné úložiště České pošty

Kamiony v obcích – Dopravní federace upozorňuje na nejzatíženější kraje

Datum: 6. 5. 2013, zdroj: Dopravní federace, rubrika: Doprava

Středočeský, Jihomoravský a Olomoucký kraj – to jsou regiony, které vedou v počtu obcí zatížených nadměrnou kamionovou dopravou. Těsně je následuje kraj Plzeňský a Vysočina.

Vyplývá to z aktualizované mapy, kterou vpředvečer zahájení plánovaných oprav dálnice D1 na svých internetových stránkách zveřejňuje Dopravní federace. Mapa vychází ze zátěže tak, jak ji definují sami místní obyvatelé a jak o ní referují média.

První tři příčky jsou jednoznačné, zahrnují totiž problémy i v takových obcích, jako jsou Praha, Brno, Znojmo, Olomouc či Přerov, kde se nadměrná kamionová doprava dotýká poměrně velkého počtu obyvatel. Dá se přitom předpokládat, že opravy dálnice D1 citelně posílí trend objíždění mýtem zpoplatněných úseků po silnicích ve správě krajů, což se dotkne zejména Středočeského a Jihomoravského kraje a Vysočiny, popřípadě i „náhradní“ trasy z Čech na Moravu přes kraje Pardubický a Olomoucký. To vše v situaci, kdy vláda navzdory proklamacím nepodniká žádné zaznamenatelné kroky k rozšiřování mýtného systému, včetně koncepce na zpoplatnění objízdných tras na silnicích druhé a třetí třídy, jejichž stav se kvapem zhoršuje.

Žebříček zatíženosti krajů kamiony podle evidence Dopravní federace
Žebříček zatíženosti krajů kamiony podle evidence Dopravní federace
K 6. 5. 2013 eviduje Dopravní federace na 166 obcí postižených nadměrnou kamionovou dopravou.

Pavel Přibyl z Dopravní federace k tomu uvádí: „Pokud jde o koncepční řešení problému objíždění zpoplatněných úseků po silnicích nižších tříd, vláda navzdory občasným proklamacím nekoná. Nejspíše se domnívá, že problém „vysedí“ a přenechá pokrok v jeho řešení vládě po volbách. Zůstává tedy na hejtmanech, aby jí nutnost řešení problému opět připomněli. Zahajované mnohaleté opravy D1 a s nimi spojené zvýšené nepříjemnosti s objížděním, které se bezesporu dotknou i obcí v okolí dálnice v několika krajích, k tomu představují vhodnou příležitost.“

TOPlist
TOPlist