Big Data ukazují meziroční nárůst návštěvnosti Kraje Vysočina
Krajská příspěvková organizace Vysočina Tourism, ve spolupráci se společností T-Mobile, provedla už podruhé analýzu návštěvnosti Kraje Vysočina. Podkladem pro tuto analýzu byla anonymizovaná data zaznamenávající v čase polohu mobilů na území regionu. Právě díky této analýze a srovnání dat v jednotlivých letech, je možné sledovat meziroční nárůst v návštěvnosti. Hlavním pozitivem je přitom zvýšení počtu takzvaných turistodnů, a to celkově o 35 %. Je to dobrá zpráva, která podtrhuje rostoucí zájem návštěvníků o delší pobyty na Vysočině.
Celkový počet návštěv v kraji za období červenec 2023 až červen 2024 přesáhl 11 milionů. To představuje celkově více než milion vícedenních návštěvníků a přes 1,8 milionu jednodenních výletníků. Tento pozitivní vývoj v návštěvnosti potvrzuje, že Kraj Vysočina se stává stále atraktivnější destinací, která přitahuje jak české, tak i zahraniční návštěvníky. Významný podíl domácích návštěvníků tvořili turisté z Jihomoravského či Středočeského kraje, a také z Prahy, zatímco ze zahraničí dominovali návštěvníci ze Slovenska, případně z Ukrajiny.
„Jsme potěšeni, že analýza ukazuje pozitivní trendy. Zvýšení návštěvnosti potvrzuje, že Kraj Vysočina nabízí atraktivní turistické možnosti po celý rok, což je pro nás dobrou vizitkou,“ vysvětlil ředitel Vysočina Tourism Zdeněk Navrátil a dodal: „Výsledky analýzy nám poskytují cenná data pro další cílení našich marketingových aktivit.“
K meziročnímu růstu došlo také v sezónní návštěvnosti. V zimním období k tomu přispěla především významná mezinárodní akce ve Vysočina Aréně. Mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě přitáhlo desetitisíce domácích a zahraničních návštěvníků a přispělo tak k nárůstu návštěvnosti v únoru 2024 o více než 100 %. To potvrzuje potenciál Vysočiny jako atraktivní destinace i během zimní sezóny.
„Analýza návštěvnosti vychází z anonymizovaných geolokačních dat mobilní sítě T-Mobile, která byla zpracována za období od července 2023 do června 2024. Tento typ dat umožňuje přesný monitoring pohybu a chování návštěvníků, což poskytuje detailní obraz o dynamice návštěvnosti a preferencích turistů,“ vysvětlil radní Kraje Vysočina pro oblast kultury Miloš Hrůza. Výsledky analýzy představují cenný podklad pro plánování budoucích aktivit a rozvoj turistických produktů, které přispějí k posílení Vysočiny jako atraktivní destinace v každém ročním období. Vysočina Tourism si zadává analýzu i pro příští rok. Nová data tak umožní hodnotit vývoj návštěvnosti během posledních tří let.